söndag 16 mars 2008

Så skall en slipsten dras!

Dagens tävling i Kramfors har varit en nervpers för såväl åkare som förälder. Det är väldigt speciell tävlingsform denna parallell slalom, när skall jag starta, mot vem kör jag och kommer jag vidare. Det är några utav frågorna som snurrar i barnens huvud och för att inte tala om de frågor som snurrar i mitt huvud när det är dags för första match, som det så fint heter i denna tävlingsform. Jag är helt slut efter denna dag i backen och för att inte tala om Ester som har varit den i familjen som verkligen har varit aktiv i dag, hon har däckat i säng för länge sedan.

Båda brudarna var taggade inför dagens batalj. Lova var verkligen på hugget och hon var egentligen närmare en finalplats än en plats i lilla finalen. Det var ynka 48 tusendelar som skillde henne ifrån att åka final tillsammans med Ester. Ester lyckades med att ta sig till final och där visade hon vart skåpet skall stå, en Skule åkare knäpper man inte på näsan bara sådär. Nej hon pallade trycket och tog hem en ny första placering till Docksta. I lilla finalen var Lova än en gång mycket nära att slå sin motståndare men hon hade inte turen med sig. Lova fastnade i en grop med ena skidan på helt fel ställe. Hon tappade all fart och där rök chansen till ännu en pallplacering. Jag som tränare är jättenöjd med tjejernas prestationer, de har en underbar inställning och det verkar som om de har hur mycket energi som helst. Hur som helst så har helgens tävlingar varit kanonroliga för våra småttingar.

Tony som idag har varit valla och foto ansvarig har skött sig rätt bra. Han har lyckats se till att skidorna faktiskt varit i bra skick under hela dagen. Hans super valla verkar vara rätt OK, men vi har under dagen försökt att få ta del utav hans recept på denna beryktade valla men hela sanningen har ej kommit fram. Lova knäckte en utav ingredienserna, draksnor! Nu innehåller vallan mera än så, det framkom även att en viss mängd vargpiss och råttrap förekommer i denna hemliga lilla valla kloss, men sedan var det tvärstopp på information från Tony. Jag återkommer snart i detta ärende när mera information har läckt ut.

Solen har lyst idag och det känns som om ansiktet har fått sig en duvning. Det skadar inte med tanke på den grå-vita nyansen som tidigare har funnits i ansiktet. Jag och Caroline försökte tidigt i morse att hitta en bra solplats och det lyckades vi med. Det dumma var att vi var tvugna att hjälpa våra barn vid starten och då exponerades endast ena sidan utav ansiktet i solnings hänseende. Detta bör arrangörerna tänka på i framtiden, se till att starten ligger så till att hela ansiktet blir solbränt! Jag tror att vi alla har haft en trevlig dag om än lite lång och jobbig men i överlag en fin tävling.

Veckans träningar vet jag inte ett skvatt om just i skrivande stund. Kommer vi att ha tillgång till vår backe eller är det Bjästa som gäller. Perra har dragit till Hemavan på semester så då kan vi hitta på lite vad som helst. Äntligen lite frihet!



Lisa

Inga kommentarer: