lördag 15 mars 2008

Vilka brudar vi har!




Vilken dag vi har haft i Kramfors idag. Ester och Lova på pallen tillsammans - 1:a respektive 3:a - och sedan brände Josefin nedför backen som en komet. Stort GRATTIS på er alla tre! Alla tre tjejer var på topp idag trotts att vi inte har kunnat träna på länge. Just detta med lite träning tycker jag mig ha kunnat ana idag. Det var en mycket försiktig Ester i första åket med allt för många fjärilar i magen. Det är kanske inte så konstigt med tanke på hur länge sedan det var tävling och att vi inte kunnat åka bana på jättelänge. Trotts detta så fixade våra 2 småbrudar tävlingen med bravur. Jossan som inte tävlat med oss tidigare var också väldigt nervös men hon gjorde 2 fantastiska åk i Latberget´s backe. Fina rena skär nästan i varje sväng, det är inte illa med tanke på att det var saltat i banan idag. Det är lite annorlunda att åka på saltat underlag jämnfört med den "vanliga" isen. Lova fräste in på en fin 3:e plats med Tony´s supervalla under skidorna. Han - Tony - går omkring här hemma och tror på fullast alvar att det är tack vare hans valla som Lova åkte så himla bra. Vi andra vet bättre, Lova har kommit på hur man svänger i tid och då går det undan i backen.

Det är ny tävling i morgon och jag hoppas att brudarna är taggade. Tony kokar just nu ihop en ny parallell-slalom valla, speciellt komponerad för saltade underlag med lite fukt i. Det kan inte bli annat än succé, för det är väl ändock materialet som gör åkaren. Det har varit en hel del diskussioner angående just materialet idag, kan det vara så att vi föräldrar glömmer bort personen som står i pjäxorna och på skidorna ibland? Barnen gör så gott de kan och mera ska vi inte begära, lätt att säga men allt för lätt att glömma bort!

Vann rätt låt? Nja, jag tycker inte det. Jag tycker nog att bröderna i röda kostymer var bäst. Ja jag vet att det är lite tönt varning på dem men jag blir glad utav att lyssna på deras låt. Nu är det bara att gilla läget och kasta sig i säng. I morgon är det Kramfors som gäller igen, vilken dag det kommer att bli. Hoppas solen tittar fram en stund, idag var det lite väl grå kallt i backen.

Sov gott och än en gång grattis till våra super brudar som genomförde en otroligt bra tävling idag!

Lisa

Inga kommentarer: