måndag 31 mars 2008

Nu är jag hemma igen!

Väl hemma i Docksta så inser jag att våren är på gång, takdropp och bar asfalt - även på trottoaren! Det verkar som om vi endast kan träna/tävla på torsdag på grund utav denna enorma blia. Enligt rapporter från Ulf så är det mycket tunt lager snö nere vid klubbstugan, huvudsaken att vi kan få ner målpinnarna! Idag har jag inhandlat fina priser till KM och jag hoppas själv att jag lyckas med att vinna något. Just nu håller jag som bäst på med att slimma min fartdräkt en aning, den har fladdrat lite väl mycket runt benen tidigare. Alla detaljer måste vägas in inför en sådan viktig tävling som KM. Jag ser fram emot att alla föräldrar ställer upp, i fjol var vi 50 personer som deltog på ett eller annat sätt på tävlingen. Jag har i smyg tagit super vallan utav Tony - som för övrigt inte vågar ställa upp i år igen - och denna valla kommer att göra mina skidor superfarliga. Förmodligen kommer skidorna att åka för mig men huvudsaken är väl att dom är snabba!

Ni skall veta att det nya strykjärnet är vasst, lakanen blev släta bara jag höll i järnet, bra eller hur! Nu är det bara upp till Tony att göra ett bra jobb med gruppen, de kan inte klaga på städning och in bäddningen i alla fall.

Jag har inte lyckats med träningen den gångna veckan som jag planerat men nu har jag 3 veckor framför mig som bara är till för att fixa core-passen. Dels Extrem passet och ett nytt pass inför våren. Jag hoppas att alla barn kör lite träning för mage och rygg nu när vi inte tränar varken barmark eller skidor, det är dumt att ligga av sig musklerna - det vet jag allt om. Planen är att jag och webb-mastern skall knåpa ihop ett träningsprogram för alla som sedan kommer att finnas på hemsidan. då kan ingen skylla på att man glömt övningarna för det kommer att finnas utförliga beskrivningar bilder på alla dessa övningar. Seriöst så det förslår!

Lisa

Inga kommentarer: