lördag 22 mars 2008

Mid Sweden race

Jag är nyss hemkommen från Sundsvall, det har tävlats i dagarna två. Ester som tyvärr var ensam från Skule har i två dagar försökt att försvara Skules färger på bästa sätt. Det har hon gjort med bravur, först en första placering i gårdagens GS i Nolby och i dagens tävling lyckades hon ta hem en 2:a plats. Tävlingarna har varit fantastiskt välordnade och enormt stort startfält. Jag såg redan igår på Ester att det var väldigt pirrigt i magen när det var hur mycket folk som helst i farten. I går blev jag imponerad av min egen dotter, efter första åket låg hon på en 3:e plast och hon var inte alls nöjd med sin egen insats. Tårarna var stora och många efter åket. Hon tog sig samman och bestämde sig för att göra ett så kallat fräsar åk, och det gjorde hon och lyckats med de ta hem segern. Glad och lycklig åkte hon hem med en fin pokal till Docksta. På prisutdelningen hyllades vår lilla klubb, speakern omnämnde Skule som den klubb som skickar en åkare och denna tar hem första platsen. Han menade på att vi valt en bra representant för klubben, kul att vi fick höra Skules namn nämnas än en gång! Under dagen så bestämdes det att Olivia från Sollefteå skulle åka hem till oss för övernattning och tävling dagen efter. Olivia och Ester har inte känt varandra speciellt länge men de kompar bra tillsammans och sagt och gjort så hade vi en flicka till med oss hem i bilen. Eftersom att hon inte tänkt tävla idag så hade inte hon några slalomskidor med sig men det fungerade bra med Esters gamla slalomskidor också, hon blev nämligen fyra idag. Två stycken åkare bland de fyra främsta kom ifrån Ångermanland. Amanda från Bjästa vann idag på ett övertygande sätt. Det är få som åker slalom som henne! Pris utdelare idag var ingen mindre än Maria PH, de mindra barnen blev alldeles rusiga. De lite äldre barnen försökte se coola ut men de ville inget hellre än att få en bild utav henne samt en autograf. Jag tyckte mig också se att en del pappor var lite väl intresserade utav prisutdelningen dagen till ära.

I morgon är det dags för parallellslalom och som tur är så vill Ester inte vara med. Hon valde att avstå sin plats i denna tävling och ingen är gladare än jag. Det är otroligt påfrestande att vara med på dessa tävlingar då det spelas musik ideligen och en massa spring hit och dit. Som tur är så finns det av trevliga människor som jag kan surra med när det blir allt för tråkigt att vänta.Solen har visats sig båda dagarna och det är aldrig fel, brännan är på G!

Jag har lärt mig något nytt idag igen från denna tävlingsvärld. Jag har insett att det är väldigt viktigt vilket hotell man bor på, dvs om man bor på hotell. Jag har hört frågor och kommentarer angående detta hela dagen. - Vilket hotell bor ni på då? -Ja vi bor på Scandic norra !(det billigaste) - Ja ha ja, det är ju också ett bra hotell. Vi valde att bo på Södra stadsberget vi, det är så härligt att bara gå ut i backen! Men det är väl rätt fint där på norra, eller? Så har tongångarna varit. Att man måste försvara sig på grund utav att man valt att bo på ett billigare hotell, det är väl ändå lite väl knasigt. Jag ser det som ett smart val så man tjänar pengar på att bara sova, de behövs till mycket annat kan jag lova.

Ha en fortsatt trevlig påsk!

Sov gott!
Lisa

Inga kommentarer: