söndag 9 mars 2008

Nu kör vi så det ryker!

Hej och hå, nu är det inte länge kvar utav säsongen. Jag håller helt och fullt med Perra att det är så mycket roligare att träna när vi är många. Nu är det bara att bita ihop och träna in i det sista. Jag har nyss kommit hem till Docksta och kan konstatera att det är mera snö nu än när jag lämnade byn. Jag hoppas att ni inser att det är nu det börjar bli riktigt roligt att träna i backen. Det är ljust när träningen börjar och vi har kommit en bit på väg då det gäller tekniken i skidåkningen.

Själv så har jag varit rätt lugn denna vecka. Jag har inte åkt många åk i backarna med de jag har åkt har varit perfekta i alla avseenden. Underlaget har bara varit hur bra som helst, jag har egentligen bara behövt köra med inåtlutning och skidorna har gått som på en räls. Temperaturen har ej överstigit -10 och det passar mig perfekt och tekniken den är som vanligt felfri, jag åker med morgondagens teknik redan igår!

Det har pågått ett värsta städprojekt uppe i vår lilla anläggning. Golven har skurats med lutsåpa och Tony har skött detta hantverk med kraft och frenesi. Jag har varit kontrollant, sett till att ingen fläck utav detta trägolv har undansluppit hans behandling. Flisor från skurborsten har jag bemödat mig att plocka upp. Jag har till och med skurat efter Mr. Olofsson, någon nytta måste även jag göra ibland. Gardinerna har bytts och diverse om möblering har utförts, allt för att kommande grupper skall ha det så bra som möjligt. Jag undrar om alla dessa karlar ser att jag har bytt gardiner och pyntat inför kommande påskhelg. Huvudsaken att jag gör det och att jag vet att allt är helt och rent just nu!

Lucas verkar ha kört både bra och halv bra i helgen. Han har haft lite strul med sitt matreal denna säsong och det har nog inverkat en del på hans åkning. Det är så viktigt att en åkare i hans ålder kan lite på sina skidor. Jag hoppas vi kan få till ett antal träningar i veckan och att det blir många barn som dyker upp. Till helgen körs den sista tävlingen i vårt distrikt, Latbergs trofén. Det är en härlig tävling med lagom svår backe så nu är det upp till Hopp och lek-gruppen att anmäla sig till denna tävling.

Jag ser ej fram emot kommande veckas core-pass då jag verkligen har tagit semester från allt vad träning heter den gångna veckan. Hoppas att tidigare träning ligger kvar och lurar i musklerna!

Hej svejs!

Lisa

Inga kommentarer: