måndag 21 april 2008

En vanlig dag på jobbet...

Igår var det en vanlig dag på jobbet, igen. Halvdassigt väder och en mycket trött kropp (värktabletterna är slut)efter den underbara lördagen. Jag gjorde inte mera än vad som behövdes och knappt det.

Träffade Johan i Tärnaby här om dagen, han var ute på sin nya fina cykel. Det var dags för in handling av mat, jag undrar vad grabbarna på skidhemmet lagar för läcker mat? Jag hoppas att vi hinner träffas innan han beger sig hemåt för att fira Valborg, han har lovat att han skall sätta en bana åt Ester. Ester ser fram emot det, men det skall finnas tid också!

Jag har precis varit ute och tränat mina hundar, de springer väldigt lätt och fort från stugan men när vi sedan vänder hemåt då händer det något konstigt. De står nästan stilla, helt slutkörda till synes men jag vet hur det förhåller sig. På väg ut går allt lätt, det kan finnas en älg där borta någonstans. När de sedan har rekat av området och skall samma väg tillbaka med vetskapen om tomma älgmarker då försvinner all energi. Känns detta fenomen bekant?

Tony är i vallarboden och slipar skidor, idag kommer ingen utav oss att kunna skylla sladdsvängar på slöa kanter. Då är det till att komma på något annat argument till den bristande tekniken!

Jag har några funderingar runt den så kallade "elitsatsningen" i klubben, jag återkommer till det senare. Direktören står här ute och väntar, bäst att göra rätt för lönen!

Vi hörs!

Lisa

Inga kommentarer: