måndag 14 april 2008

Ett ljus för Engla...


Det är för mig ofattbart att en människa kan göra en liten flicka något så ont. Att en tillsynes helt vanlig människa tar livet av en 10-årig flicka som inte har gjort denna man något, det är helt galet. Tänd ett ljus för Engla i ditt fönster ikväll klockan 21.00 för att hedra hennes minne. SMS:en går runt i hela Sverige om denna fina gest. Jag känner en enorm sorg och overklighetskänsla över denna händelse. Jag är tror att alla föräldrar med barn i samma ålder som Engla är oerhört tagna av denna stund. Naturligtvis känner alla sorg i en sådan stund, förälder som icke förälder. Det kan hända var som helst det vet vi alla, men ingen tror att det händer mig. Hur mår hennes föräldrar i denna stund, klasskompisar och andra bekanta, hur hanterar man en händelse som denna med Engla?

Ester har under dessa fasanfulla dagar varit orolig och inte velat vara ensam. Hon vägrar att cykla till skolan utan sällskap och hon har varit övertygad om att "han" skall komma till oss på natten. Jag förstår henne, det är så skrämande att det finns människor runt omkring oss som är kapabla till vansinnig handling. Jag är också otroligt rädd att det skall hända Ester något, men livet går vidare och jag måste försöka släppa min oro runt detta. Jag tänker på denna lilla flicka och min mage drar ihop sig, det får mig att känna en sådan avsky gentemot denna man som gjort detta.

Jag känner att jag inte kommenterar de senaste dagarnas diskussion på webben då den för mig känns en aningens trivial. Jag tycker att Perra har skrivit ett bra inlägg på bloggen och hoppas att denna paj kastning är över för denna gång. Det är upp till var och en att förbättra föreningens verksamhet, så alla är välkomna att agera.

Nu är det dags för mig att ladda inför morgondagens händelser, Extreme-passet. Först Core klockan 07.15 sedan 16.25 är det dags för veckans utmaning för mage och rygg. Jag känner att mitt focus är på annat håll men imogon hoppas jag att allt faller på plats.

Nu tänker jag på Englas föräldrar och ställer fram vårt finaste ljus. Hoppas att de känner allas vårt stöd i denna enorma sorg.

Lisa

Inga kommentarer: