torsdag 17 april 2008

Läges rapport.

Jag har börjat återhämta mig efter tisdagens genomkörare av mage och rygg. Jag vägrar erkänna för Emily (Core kollegan) att jag har ont i kroppen pga träningsvärk. Jag tror faktiskt att jag inte är i behov utav mera mag träning på flera veckor, härligt!

Nu bär det av till Hemavan efter dagens jobb. Det är underbart att få lämna slask Docksta för att få vistas i fjällen under den bästa tiden på året för skidåkning. Nu kommer det inte bara att åkas skidor, nej planeringen inför kommande jaktsäsong är i full gång. Saltstenar skall ut och de nya markerna skall kartläggas med hjälp utav skoter och skidor. Hoppas också få se en del älg på området, vad skall annars jagas till hösten?

Den 1:a maj startar C-lägret i Hemavan. Det kommer att bli kul att hjälpa till lite med det, Tony är bas över detta läger. Han tillsammans med andra tränare tror väl att de skall få stå i backen och sola hela tiden, men jag vet att ungarna kommer att kräva lite mera utav dem. Vi har sådan tur att Anders Pärson kommer att vara med oss en dag och troligen kommer en av hans döttrar att följa med. Jag är övertygad om att det är den yngre dottern som är aktuell! Det blir en lärorik dag med honom, han har en del erfarenhet som inte jag har hunnit plocka på mig, ännu!

Jag rapporterar senare om dessa dagar.

Säsongen är slut här hemma men förberedelserna inför nästa är i full gång. Tråkigt är att den diskussion som har varit under de senaste dagarna tar udden av årets arbete. Det är inte allt för glada miner hos tränarna just nu, det är bara att hoppas på att vi kan se på helheten istället för en liten kommentar. Jag tycker att vi tränare har gjort allt vad vi har kunnat, för att alla skall bli nöjda under hela säsongen. Alla verkar inte hålla med, så är det alltid. Se på när det spelas en fotbolls match, då finns det alltid föräldrar som har synpunkter på hur tränaren cochar sitt lag, men det är enkelt att sitta på läktaren!

Ha det bra och focusera på rätt saker!

Lisa

Inga kommentarer: