söndag 27 april 2008

Finfrämmande..

Idag kommer Johan och hälsar på! Roligt att få surra lite med honom, det var längesedan vi hade tid att sitta ner och avhandla allt. Nu måste vi få veta om han kilar stadigt, om han sköter träningen och så vidare. Jag skall också ge honom en lektion i blogg-vett, det går inte att hålla oss på sträckbänken så länge som han gör just nu. Jag tror inte han fattar att vi hemma i Docksta vill veta mera om hans tränings och tävlingsliv, kanske ett och annat tränings tips!

Annars så har vi en koj-dag idag. Dagen startades med städning men som tur var - för Tony - så ramlade det in en massa gubbar här på kaffe. Jag tror att vi överlever ändå. Jag sitter här och lyssnar på deras diskussion angående lapparna och deras förbud mot skoter körning på vissa områden här i fjället. Jag har inget att tillägga i denna debatt, då jag inte har något större intresse utav att fiska på alla dessa tjärnar som finns i området. Det är väl så att om de stänger vissa områden så är det väl just där man vill fiska! Förmodligen är det väl i dessa tjärnar som de största fiskarna finns, tror dom i alla fall;)

Tänka sig att det är midsommar snart, minns ni när jag skrev om just detta tidigare i vinter. Då kändes det avlägset men nu börjar jag höra hur det planeras inför sommaren och då framför allt midsommar. När jag sitter här i stugan och tittar ut mot fjällen känns det som om jag har kastas flera månader tillbaka. Det är snö precis över allt. Nu verkar det som om våren har tagit sig hit också, det är plusgrader på natten.
Jag hoppas nu bara att det blir lite kallare när vi kommer att köra C-lägret här i början utav maj. Blir det inte det så får vi väl dra på oss galon-byxorna och åka ändå, eller så får vi träna på att simma på badhuset. På något sätt så kommer vi att vara aktiva men hur får vädret avgöra. Ett utav målen med lägret är att lära känna varandra inför nästa säsong och det kommer vi att göra, det är jag säker på! Tony planerar för fullt för eventuella alternativa aktiviteter som skoter osv. Det är bra att han har reserv planer han också!

Ester har fått en vårbacill i näsan, hon nyser och snorar hela tiden. Dessutom har hon bränt snoken, det går att steka ägg på den, enligt henne själv. Solbrännan har infunnit sig men den har blivit lite väl påtaglig på vissa områden. Pannans område har ett lite lätt röd/skärt utseende. Det känns som skinnet inte är i rätt storlek, kan det vara så att det har skett en ansikts lyftning under natten? Nej det är inte så för då måste de ha glömt resten av ansiktet, det ser precis likadant ut som tidigare!


Nu är det dags att ta tag i dagens sysslor, gubbarna planerar forfarande om hur de skall kunna ta upp storfisken! Alla har olika åsikter om vilket blänke som är bäst, jag tror att det inte har någon som helst betydelse! Fiskarna nappar ändå inte, de har nog med mat i vattnet ändå!

Hej å hå!

Lisa

Inga kommentarer: