måndag 14 april 2008

tränar dilemma

Efter att läst på hensidan och lyssnat till rykten har jag förstått att utnämningarna till årets nykommling och prestation inte fallit i god jord, därför vill jag komma med ett inlägg.
Vi som har fungerat som ledare/tränare är alla överens om att alla som vill träna och åka skidor med oss är lika mycket värda,det är lika roligt varje säsong det kommer någon ny som vill vara med oss.
Sedan blir det naturligt med tanke på klubbens storlek och antalet tränare att att vi ibland lägger mer uppmärksamhet på de barn som väljer att träna och tävla banåkning, Jag tycker inte det är konstigt då vi är en klubb med inriktning på Alpin tävlingsverksamhet.
Vad gäller utnämningarna till årets prestation och nykomling så är det ingen tränarförälder som har föreslagit sitt eget barn det har kommit från resten av tränarna.
Jag står för de utnämningar som vi har gjort och kan man inte (vill) se individen som sådan utan måste koppla i hop det med att vi som tränar föräldrar vill framhäva våra egna barn så tycker jag det är LÅGT.
Alla ni som var på avslutningen vet hur vi tillsammans slet för att genomföra en rolig tävling/avslutning för alla barn och ALLA som var där blev uppmärksammade med ett pris.
Om det är någon som vill diskutera vinterns träningar/tävlingar eller hur klubben skall fungera i allmänhet så kontakta gärna mej eller någon annan tränare /styrelsemedlem.
Ha en trevlig vår/sommar Peringe.

Inga kommentarer: