fredag 4 april 2008

Jag säger bara Brolle..

Jag har just kollat in Så skall det låta och jag blev helt fascinerad utav Brolle, vilken röst! Hon där bredvid försökte in i det sista att uppnå hans nivå men dock förgäves.

Vår alldeles egen "Spyder in the webb" är också på en otroligt hög nivå då det gäller att sköta vår hemsida. Det nämndes igår också att utan hennes insats så skulle vårt arbete med barnen bli betydligt mer betungande. Nu flyter all information via hemsidan, enkelt och smidigt för oss tränar. Spydern in the webb knorrar aldrig om våra knasiga uppgifter till henne, hon bara fixar och trixar. Bäst hitintills är He bar å åk-videon. Den låten måste jag bara ladda ner från itunes, om den finns. Jag hoppas att hemsidan kommer att besökas även off season, det kommer säkert att dyka upp en massa roliga saker under sommaren.

I min iver över att rapportera från KM så glömde jag att nämna vår Jossan som till helgen åker till Åre för att försvara Skules färger. Jag är helt övertygad om att hon kommer att göra en helgjuten insats där uppe i mini-Stockholm. Jag hörde igår via radion att Perra försökte med psykningar på start. Han klagade på att Jossan hade för många skidor, det var inget Jossan tog notis om. Tvärttom hon brände bara på fortare.

Sjukstugan här hemma går het. Ester däckade mitt i middagen, hon small av på soffan och sov i 3 timmar innan jag väckte henne. Hon verkar ha fått förkylningen som många andra i Docksta har kämpat med. Vi såg igår att det fattades några barn på tävlingen på grund utav sjukdom. Edvin och Adam kunde tyvärr inte delta i sitt första KM men nästa år då kan ingen dum förkylning stoppa dem, jag tror att de är riktigt på hugget.

Dagens övningar i Ö-vik gick så där, men skam den som ger sig, du är det bara att öva så att koreografin sitter där. Jag säger bara så här till dig Marie, kamma ögonbrynen, rätta till öronen och strama till luggen för nu har vi världens pass på gång. Nu är det dags att skilja agnarna från vetet och känna på ett ordentligt pass för magen och ryggen. Min partner skall hela tiden envisas med att köra armhävningar från bollen och det är inte min favorit. Hon nöjer sig inte med tio stycken armhävningar utan det skall nötas på som bara den. Det är just då jag skall gå av scenen och pusha mina deltagare, fiffigt eller hur!

Tur att vi inte är i backen ikväll, snålblåst och isregn, fy bubblan! Jag har suttit med planeringar runt ett tänkt C-läger vid valborg idag. Ett läger för 98-99:or som skall vara förberedande inför nästa års C-satsning. Hoppas att det blir utav och att vi kan få med alla vår C-åkar på detta första läger. Jag vet att många här hemma tycker att nu är det dags för att kratta gräsmattan och fixa i trädgården men det hinner man med också. Om det råkar ligga ett eller annat löv kvar på tomten så dör ingen utav det, det vet jag för här hemma blåser det runt en hel del löv skall ni veta. Om lägret blir utav så kommer det information på hemsidan, som vanligt.

Nu skall jag lyssna på Brolle, min nya favorit!

Sov gott!

Lisa

Inga kommentarer: