torsdag 31 januari 2008

Analys...

Veckans träningar har varit många och långa. Måndagens träning var som jag skrev tidigare en trättsam historia men gårdagens och dagens träning har varit kanon. Super G körningen igår verkar ha varit en succés, Ester pratar inte om något annat för tillfället. Enligt Perra så brändes det på som tusan under denna träning och alla var på topp.

Jag har själv varit på plats i Bjästa ikväll och det var 3 tappra Skule åkare närvarande. Victor har verkligen kommit igång med sin åkning, det är nästan 2 spår i snön i varje sväng. Nu är det bara för honom att ligga i och träna mycket friåkning. Lova och Ester körde kortkäpps bana ikväll och de utmandade sig själva nästan i varje åk, de åker en allt tuffare linje för varje vecka som går. På tal om friåkning så är det inte mycket utav den varan för tillfället. Vi har inte åkt friåkning sedan vi började att träna med Bjästa och det känner jag att det är ett stort avbräck i vår träning. Vi kan inte annat än rätta in oss i leden och köra det Bjästa gör för det finns ej utrymme i backen för att ha ett eget område för friåknings övningar. Detta kommer vi att ta igen när vi kommer igång med våra egna träningar!

Jag och min core-polare skall köra igenom extreme-passet imorgon. Hoppas att det sitter redan första gången för jag orkar inte med 2 extreme pass på rad. Jag tror att vi klarar det direkt, annars kan vi alltid låtsas som det så vi slipper köra en gång till. Jag kan i och för sig sitta på min boll och se till att Emily gör rätt, ja det är en fantastisk idé. Jag börja sakterligen att återkomma till normal fysisk form men jag är inte riktigt i mål ännu. Denna ständiga kamp om att lägga träningsnivån på rätt nivå, den pågår för fullt i mitt huvud. Jag har lust att byta ut programmet där uppe så att det blir lite nya funderationer. Jag åker och handlar ett nytt avancerat programm imorgon, ni kommer inte att känna igen mig efter helgen.

Helgen tävlingar blir en spännande historia. Kommer vi att ta hem en DM-medalj till Skule, ja jag tror faktiskt det. Vilken valör vågar jag inte gissa på ,men en medalj blir det allt. Småbrudarna längtar mest till att spela in Babyrock de movie, vad detta innebär vet ingen -knapp dom själva! Jag fick ikväll order om att ta med den stora filmkameran, en sådandär som man har när man spelar in riktig film. Ja, det är väl bara att plocka fram den från förrådet, från hylla 7 c, där jag förvarar alla mina Ingemar Bergman saker. Om nu resultatet från helgens filminspelning blir lyckat så kommer förmodligen filmen upp på biograferna vid jultid, när alla andra stora filmer har premiär. Jag ser framför mig när Skule alpina åker över till USA för att emottaga en eller två stycken Oscars statyetter. Vem kommer att hålla tacktalet och vad skall vi ha för kläder på oss. Vi kanske inte tar på oss Ullmax kostymen, men vi har ju våra fina fartdräker som kan piffas upp en aning!

Svaret på den senaste gåtan är: en bro

Jag klurar på en riktigt bra gåta tills imorgon.

Sov gott!

Lisa

Inga kommentarer: