måndag 15 oktober 2007

En ny vecka!


Tjena mors!

Ja då var det måndag igen och jag kan bara konstatera att nu går det undan med tiden. När jag var liten tjatade min mor och far alltid om att tiden gick så mycket snabbare när man blir äldre - pyttsan tänkte jag då, men inte nu. Kan detta bero på att jag har blivit lite äldre eller är det så att tiden har ändrats på något sätt. Hur som helst så är det snart höstlov - vem hade något sådant när det begav sej - och då kommer det att finnas möjlighet att åka skidor. Jag tror inte det kommer att vara någon från vår klubb som åker till Tärna - för att trängas i backen med alla andra klubbar som passar på att träna tidigt. Nä vi väntar tills det har blivit perfekta förhållanden och mindre folk, då slår vi till med ett läger som håller hög klass. Vi tränare har planerat in ett skidläger den 6-9/12 och vi hoppas att många barn kommer med - det är då vi lägger grunden inför säsong 07/08. Naturligtvis kommer mera info angående denna resa till Hemavan/Tärnaby på hemsidan, så håll koll.

Idag har jag haft Core genomgång med mina medarbetare på Step in (gymmet i Ö-vik) och vi har kommit fram till att vi skall ha en Core extreme efter jul. Vad kommer denna klass att innehålla - jo en massa tunga mag och ryggövningar. Vi kom fram till att vi behöver flera instruktörer som håller i denna Core extreme för annars kommer vi själva att kurka ur. Jag funderar på om jag skall göra en light-version av denna extreme utmaning på en av våra träningskvällar. Jag ser fram emot när Pinge kommer att klaga på att det är för tuff träning - han glömmer lätt att hans banor är rätt hårda för oss andra deltagare. Pinge är som en gummiboll - han studsar och far fram som en galning. När vi andra tycker att vi har gjort de mesta akrobatiska övningar som finns, ja nog tusan kommer han med an annan värre variant. Jag spånar vidare på denna aktivitet - kanske föräldrarna också vill hänga med på denna träning?

Nu skall jag planera morgondagens träning - den kommer att innehålla en del benövningar så ladda med rätt bränsle inför träningen. Hopp och lekgruppen kommer att få inviga de nyss införskaffade innebandy-klubborna, de är bara så häftiga.

Nu måste jag jobba vidare med mina nya jaktkartor - våra jaktgäster vill se vart de är, konstigt eller hur?

Sov gott alla skidfantomer!
Lisa

Inga kommentarer: