måndag 29 oktober 2007

Febran har slagit till...

Hola!

Jag är däckad av feber och inget händer här hemma. Jag hoppas på en klar förbättring inför morgondagens träning. Förkylningen har varit på G hela helgen och nu verkar den tagit fart. Trotts alternativa behandlingsmetoder så har febern besegrat mej i dag - jag hoppas att det är bara i dag också. Jag fick en Solebärtoddy av en snäll norrman som ville att jag skulle "bombe den ut ur kroppa". Sagt och gjort så testade jag denna universialdryck som visade sej vara lite väl kraftig för en vanlig förkylning - den gick helt enkelt inte att häva i sej enligt rekommendationerna Jag satt och drack den på sked så medicinmannen röt till och sa: -Du är icke på sjukehus, då må ta den i ett svepe så det bränner te i bröste! Hmm, nog brände det i bröstet, och jag har fått information om att det var en slags vätska i, som var av en starkare sort - nämligen 94% Det blev ingen svepning av denna dryck till Per-Erik´s stora besvikelse - här hade han ordnat bot på min förkylning och jag förkastade denna.

Jag vill bara skriva några korta rader om renoveringen av klubbstugan. Jag själv kan inte på något sätt ta åt mej någon ära när det gäller detta projekt. Däremot Mr hantverkar´n Per Inge skall premieras på bästa sätt. Han har lagt ner ett enormt arbete på detta och han har fixat med medhjälpare på bästa sätt. Detta gör att vi kommer att ha tillgång till Ångermanlands finaste klubbstuga, och det har vi gjort oss förtjänta utav. Detskall bli roligt att se förändringen, jag har själv inte varit där sedan första rivningsomgången i sommar. Det är bra att så många föräldrar engagerar sej i detta projekt, för annars kan vi inte ordna det så bra för oss och barnen i klubbstugan. Nu kommer flera att utnyttja möjligheten att fika och värma sej i denna lokal under vintern som kommer. Jag är redo för en målningssejoure där borta i backen någon kväll - jag väntar bara på order från chefen!

Det blev genast vinter när vi ställde tillbaka tiden till vintertid. Kolsvart ute innan klockan är sex. Detta betyder att vi måste ha reflexer i morgon på träningen, glöm ej detta!

Vi ses i morgonkväll!

Ha de!
Lisa

Inga kommentarer: