onsdag 17 oktober 2007

Träningsvärken blir inte mindre..

Hej å hå!

Jag kan bara konstatera att nu börjar den riktiga träningsvärken att kännas. Jag kan knappt sätta mej ner på toan - jag ser ut som en gammal tant som nyss opererat höftleden. Jag vet sedan tidigare att dag 2 är den värsta av dagarna när det gäller träningsvärk, så jag ser fram emot morgondagen! Jag har fått rapporter om att flera av deltagarna från gårdagen träning också känner att det är nått konstigt med benen, kan det vara så att det går någon typ utav epidemi?

Jag har tillbringat nästan hela dagen vid datorn och det gör ej saken bättre. Att sitta stilla är inte den bästa medicinen mot denna åkomma. Jag har försökt att få någon ordning på min GPS-pejl med hjälp av en support i från Finland. Det är inte det lättaste att förstå varandra då vi inte talar svenska på samma nivå. Jag försökte med engliska men det blev bara än värre. Turligt nog så har jag en timma på mej i morgon för att lösa detta problem - kanske jag kommer att veta vart jag är när jag går där ute i urskogen. Jag har väl i och för sej klarat mej rätt bra utan denna funktion - men köper man en grej som kostar över 15.000:- vill man ju att det fungerar.

Jag pratade med Per-Inge i dag och vi är båda överens om att det är ett träningvilligt gäng som är med i år. Vi tycker att alla är fokuserade och på mycket gott humör, jätte roligt! Perra har en kanonträning på gång inför morgondagen, han har mycket spektakulära banor som skall testas. Tyvärr kan jag ej deltaga - och tur är väl det med tanke på den status mina ben har. Jag kan tänka mej att det blir mera fokus på bålen i morgon men man vet aldrig vad denna karl hittar på!

Jag själv drar iväg till Storuman igen för jakt. Jag fick idag frågan om hur jag känner för de senaste björnattackerna. Jag kan villigt erkänna att det känns så där - jag vet att det nästan till 100% är hundförare som blir attackerade. Vi har mycket björn på vårat område men jag har aldrig sett någon i hela mitt liv och skall sanningen fram så vill jag nog inte se någon än i alla fall. Jag tycker nog att björnarna kan gå och lägga sej i ide nu - vad har de uppe att göra nu, nu skall snön komma. Det verkar som om björnarna är lite väl hungriga i år, men jag tror inte att jag faller någon björn i smaken. Jag tror att om jag äter mycket vitlök så kommer ingen björn att komma mej nära - de är nog precis som vissa människor, rädda för denna lukt. Detta kanske är en ny affärside´ - att sälja vitlöksdoft till jägare. Jag skall fundera lite mera på detta business case - jag återkommer med min slutsats inom kort!

Nu är det dags för mej att knoppa in!

See you!
Lisa

Inga kommentarer: