onsdag 3 oktober 2007

Vilken kväll!


Hej!

jag kan bara meddela att gårdagens kväll var kanon. Jag var tränare för Vrålåkarna igår - jag deltog också lite i träningen själv, hmm. Vi hade en ganska jobbig träning men ingen klagade över att den var tråkig. Detta gäng är hur härliga som helst - de skrattar och tjoar även fast benen håller på att vika sej av trötthet. Jag hade som intention att känna av min egen vara (träning) igår - och till saken hör att jag inte sprungit ett steg på över 1 år. Jag kan idag tycka att ide´n var en aningens överilad - jag vet att jag inte mår så jättebra utav löpning men ibland måste jag testa min gräns. Det har jag gjort tidigare i mitt liv, men som läget är just nu, så tror jag att testandet av gränser får stå tillbaka lite. Annat var det med de rätta Vrålåkarna de testade sina gränser igår. De provade att springa på en vägg - alla satsade allt i slutet av övningen. De tränade också på att försöka sparka in en vägg - ni föräldrar var måltavlor. Jag fick gå runt och plocka upp mammor och pappor efter övningen. Det var ingen tvekan om att alla ville testa just sin gräns - fighting face var framme hos alla!

Efter träningen bar det i väg ut till skogen igen. Där satt Tony helt ensam och lyssnade på Iceys ståndskall. I detta läge är det inte lika roligt att hunden skäller på älg - det är mörkt och kallt. Jag stannade kvar i skogen och Tony fick på nåder åka hem för att äta, klockan var då 20.30. Jag satt inne i bilen och lyssnade på ett evigt skällande och utanför kommer månen upp - halv men ändå jättevacker. Det var helt stjärnklart ute och jag började kolla upp alla stjärntecken - det visade sej ganska snart att dessa kunskaper ej är tillräckliga. Klockan 22.00 lyckades jag att kalla in hund rackaren, som då tyckte att jag var en fånig typ som inte ville jaga längre. Han är i dag halt på ena bakbenet men jag tror att detta kommer att ge med sej om några dagar. Lyckades Tony med att ta några bilder, ja faktiskt så gjorde han det. Denna bild som ni ser ovan är från gårdagens träningspass med Icey.

Jag har hamnat i höst städartagen och inser att vi har alldeles för mycket saker runt oss. Ester har alldeles för mycket kläder, skor och leksaker som hon aldrig använder och aldrig har använt. Vad beror detta på? Är det jag som förälder som köper för mycket eller kommer sakerna bara in i huset? Detta tål att funderas på - jag tror att jag vet svaret redan, tyvärr. Kom ihåg att lägga ut era begagnade saker på Köp& sälj-sidan, allt från stavar till valla strykjärn.

Jag kommer inte att delta på träningen på torsdag, jag är i Hemavan och jobbar. Per-Inge och Clas kommer att drilla er efter konstens alla regler - så missa inte torsdagens träning!

Ha det!
Lisa

Inga kommentarer: