tisdag 9 oktober 2007

Stor Johan var hemma!

Hallå där igen!

Johan Wiberg var med oss i kväll på träningen - han har lov denna vecka, så då passar han på att träna på "riktigt". Johan berättade för oss om hans premiär på skidor som gick av stapeln nere i Tyskland, inomhus. Jag har fått rapporter från detta läger och dessa säger att hans nya skidor går som bara den! Våra små barn satt med stora ögon och väl lyssnande när Johan beskrev hans liv uppe i Tärnaby. Träning 2 gånger per dag och varje pass är på 2 timmar. Totalt avverkar han 9 träningspass i veckan. Han berättade också att de snart kommer att börja åka skidor i Tärna då de har som målsättning att ha snö till vecka 44.

Johan och Lucas värmde upp genom att ta sej runt den beryktade Gällstasjön - de kom till 2 stycken frivilliga till denna runda. Jag blir så imponerade av våra barn som tar sej an utmaning efter utmaning, bröderna Westin tvekar aldrig. Snabbt var de tillbaks från sin lilla värmningsrunda för att träna vidare med den "lilla" gruppen. Här kan jag se en enorm skillnad på intensiteten då Johan kommer hem och tränar, alla ger det där lilla extra, kul att se. Lucas gjorde allt för att knäcka sin kompis i kväll men jag tror att båda blev rätt utmattade av allt tävlande.

99:orna var med ute i början av träningen och de var på hugget som vanligt - kämpande och hungriga på nya äventyr. De kan inte göra bättre ifrån sej än vad de gör. Jossan, Frida, Caisa och Viktor var de som fick dras med dessa småbarn under träningen, men jag ser att de gör allt för att peppa och ta hand om dem på bästa sätt.

Vi har i kväll äntligen kunnat dela ut pris som "Årets stjärnskott" till Viktor - alla applåderade högt och länge för den enorma prestation han utförde förra säsongen. Än en gång, grattis Viktor!

Jag har börjat att prata om den snart kommande träningsresa som går till Tärnaby i början utav december. Jag tror att nästan alla barn räknar med att hänga med, mera info kommer på hemsidan under hösten.

Jag kan bara konstatera att kvällens träning inte är en av mina bästa träningar. Däremot så gorde alla barnen verkligen en bra träning. Själv var jag alldeles för trött för att ha den rätta gnistan för att inspirera deltagarna. Nästa gång så kommer jag att vara 100% bättre, bra eller hur?

Sov gott!
Lisa

Inga kommentarer: