onsdag 3 oktober 2007

Planeringen för DM har börjat!


God kväll!

Nu har vi startat planeringen inför DM 2008. Många frågor bollades under det första mötet och jag kan bara konstatera att det är en del att rodda i. Detta kommer att bli en härlig utmaning för oss Skuleiter - vi kommer att göra en kanontävling, det vet jag. Per Johan och Ulf var med som representanter från liften och de sitter inne med enormt mycket kunskap. Jag hoppas alla ni föräldrar nu har bokat in dessa datum som gäller för DM! Har ni lyckats missa info om detta så här är dagarna igen - 1-3/2 2008. Vi kommer att behöva hjälp med allt från bakning (inte min starka sida) till portdommare, så någonstans passar man alltid in. Per-Johan har redogjort för oss om den "nya" backen, helt utjämnad med en massa fyllnadsmatrial. Nu kommer backen att bli mera lätthanterlig enligt honom - kanske till och med en julhelg med skidåkning här hemma!

Nej kära vänner nu skall här packas - i morgon blir det fjäll liv för Bettan. Jag behöver med andra ord inte dra med cocktailklänningen, phuu. Mina outdoor kläder börjar snart att stå för sej själva - de används flitigt från maj till december. Jag vill helst inte tvätta dem för ofta pga vittringen. Tvättmedel det är inte älgarnas favorit lukt, men ibland måste även jag ge mej och kasta kläderna i tvättmaskinen.

Nu får ni lugn och ro från mina inlägg i några dagar - men jag är snart tillbaka med det senaste från Dockstavägen 23!

Sov gott!
Lisa

Inga kommentarer: