söndag 7 oktober 2007

Hallå där igen!

Äntligen är jag tillbaka i Docksta, efter 8 timmar i buss, så känns det underbart att få kasta sej i sin egen säng. Jag har haft en mycket bra helg och jag har sett massor av snö! När jag passerade Ingemarbacken så ser jag att alla snökanoner är framställda - blir det bara kallt så är allt klart inför snöläggningen. Jag hade som mål att hinna med att träffa Johan Wiberg men tiden bara tog slut helt plötsligt. Däremot så träffade jag hans tränare Uno Byggmark, och han berömmer Johan väldigt mycket, kul att det går så bra för honom. Uno påstår att Johan är den av alla åkare på skidhemmet i Tärna som kommit längtst tekniskt sett. Det är för oss tränare inget konstigt, han åker för Skule alpina för tusan. Jag tycker det är enormt roligt att vår lilla klubb har en åkare av Johans kaliber, och fler kommer efter honom, det kan jag lova!

På tisdag är det träning igen och Perra har brandövning under kvällen. Jag efterlyser en förälder som kan tänka sej att låsa och släcka i gympan efter träningen. Jag måste tyvärr gå lite tidigare än 19.30 för jag har ett föräldramöte på skolan. Hoppas någon kan ställa upp på detta, ring mej om ni kan!

Nu är jag supertrött men jag kvicknar nog till inför tisdagsträningen, så ladda ordentligt!

Sov gott!
Lisa

Inga kommentarer: