tisdag 2 oktober 2007

Icey har startat!


Tjoho!

Jag har nyss kastat mej hem från skogen - det är ju träning i kväll. Jag åkte från ett rungande ståndskall av Icey och det är hans absolut första möte med en levande älg. Äntligen har han startat igång sitt jaktliv. Han har varit en mycket stressad hund som inte vågat gå ifrån mej i skogen med mer än 100 meter. Detta kan bli rätt enerverande när man vet att älg finnes i närheten och inget händer. Tålamod, säger alla älgjägare. Hmm, nog vet jag det också men när tolamodet tagit slut, då kan det kännas som om man har myror i kroppen. Speciellt då man ser hunden bara flamsat runt. I dag har det ramlat ner en polett hos Icey - jag kan tycka ett det inte var en dag för sent. Hur som helst har han haft ett elände denna höst. Först har han drabbats av kennelhostan som aldrig ville ge sej, men helt plötsligt så slutade han att hosta. Efter denna konvalicens så har han blivit stressad som en gnu - han bara yr runt som en dammråtta i korsdrag.

I denna skrivande stund skäller han fortfarande på ko med kalv - Tony har blivit utkallad som observatör och fotograf. Hoppas jag kan visa er bilder senare - om han klarade av att smyga som en indian!

Träningen i kväll kommer att bjuda på det mest annorlunda övningar vi någonsin har gjort. Jag avlägger en rapport senare!

See you!
Lisa

Inga kommentarer: