onsdag 24 oktober 2007

Packar igen!

Hallå där!

Jag har nu packat all jaktutrustning igen - jag börjar kunna detta nu. Träningen i går var som vanligt givande, alla slet och kämpade träningen igenom. Tiden den bara rann iväg, det brukar väl vara så när man har kul! Jag gav den del av barnen bakläxa då de inte hade reflexväst med sej, detta gör att vi inte kan lämna skolområdet för att träna i skenet av gatsljusen. Jag tror att alla kommer att bära reflexer nästa tisdag och då kommer vi att kunna hitta på nya roliga övningar runt om i Docksta. Som det ser ut just i skrivande stund så kommer jag att kunna ha träningen nästa vecka - jag laddar som vanligt upp med lite jakt först under helgen. Det är våra kära grannar från väst som dyker upp igen - fast en annan besättning Jag hoppas att det är orienterade som kommer så att de kan hitta till sina pass. Alla pass är ut markerade efter konstens alla regler, men norrbaggarna är av en egen sort ska ni veta.

Jag och Perra har konfererat i dag angående träningslägret i Tärnaby. Vi kommer att flytta det till första adventshelgen. Med andra ord 29/11-2/12 med avresa klockan 12.00 i från Docksta. Läs mera om pris och annan info under fliken "träningsläger" på start sidan. Vi ser fram emot ett stort antal deltagare på detta läger - det är här som vi kommer att lägga grunden för säsongen 07/08. Hoppas alla har möjlighet att hänga med, vi kommer att ha en hel del bus för oss. Perra kommer att ha en ny show i år vid besöket på badhuset. Jag kan bara säga det, att den slår allt annat ni tidigare sett! De rycker i honom från Dramaten i Stockholm men han tackar vänligt men bestämt nej till dem. Han tycker att Skule alpina går för sådant trams som en lokal teater i stan. Jag förstår honom faktiskt, vi har världens bästa klubb och det är tack vara alla er som är med!

I dag har Tony och jag börjat att beställa slalom grejor och då känns det genast som om det snart är dax för skidåkning. Jag kollar kalendern och inser att vi redan är på v 43, det är snart jul för tusan! Jag har önskat mej ett par nya skidor i julklapp, ett par som svänger bra och som gör att jag ser proffsig ut. Sådana skidor finns faktiskt - de som gör åkandet mycket enklare och roligare. Hoppas att tomten kommer med ett par av dessa skidor till mej - jag laddar redan inför det kommande klubbmästerskapet. Anna är regerande klubb mästarinna, men detta skall jag ändra på - det är ett som är säkert. Jag tror att Anna smygtränar borta i Ullånger men säkra källor berättar att hon troligtvis kommer att träna ner sej innan mästerskapet går utav stapeln. Där har jag min chans!

Nu packar jag vidare, bössa, skott, underställ, jaktbyxor med olika material, keps, mössa, jackor för olika typer av väder. Inte helt olikt en packning inför en slalomresa. Vidare så skall all hundutrustning med, GPS-pejlen (som för övrigt fungerar nu), spår-sele, reflex-halsband, extra batterier och hundmat. Sedan är det bara att komma ihåg mej själv, men det brukar gå rätt OK faktiskt.

Hoppas att skidkvällen i morgon är kanon, köp en bra valla åtminstone! Jag hoppas vi ses på tisdag v 44!

Kör hårt!
Lisa

1 kommentar:

Anonym sa...

Perfekt att lägret är flyttat! Och vad kul med bloggen!
Jag får en känsla av att jag är bekant med "Perra". Han lär ha varit på rymmen i Ö-vik ikväll.
Själv har jag sladdat runt i portarna mellan grupprummen på Folket Hus, Umeå under två dagar. Åker utför branten imorgon!
Hadé!
Anki