tisdag 16 oktober 2007

Nu har jag gjort det igen...

Varför ska jag envisas med att "träna" lite med barnen på träningen. Nu sitter jag här igen med en kropp som skriker träningsvärk och överbelastning. Jag har en höft som värker som tusan och jag vet precis varför - skridskohopp, utfall och benböj i massor. Dessa övningar är inte bra för en tant som mej men det glömmer jag bort i stridens hetta. Jag kan lova er att jag går som en höggravid gammal anka här hemma just nu. Varje gång jag skall resa mej upp kommer det automatiskt en grimas och ett stönande läte, jag undrar just om jag är helt utan förstånd. Jag kan tänka mej att barnen är supertrötta efter en sådan träning som de har genomfört i kväll - alla kämpade skiten ur sej. Jag orkade knappt med hälften av vad de presterade och jag kan bara säga att jag är så imponerade av årets gäng. De är på hugget hela tiden och alla vill verkligen ta ut sej totalt, även jag verkar det som. Det är så himla kul att vara med om när en person som egentligen inte har de rätta förutsättningarna, för att springa och hoppa, men de gör det ändå. Jag blir så otroligt stolt över dessa människor som uträttar små under varje träningskväll de är med på - de har kunnat välja att ge upp men de gör inte det. Vi är alla olika och vi har alla olika förutsättningar - det är viktigt att vi kommer ihåg detta. Vi tränare har ett enormt ansvar när det gäller att se varje enskild persons förmågor - att peppa lagom mycket, att se de små framstegen och att inte bara berömma de som alltid är kanonbra. Jag tror och hoppas att vi i tränargänget är bra på detta, men det gäller att hela tiden vara aktsam på hur gruppen mår. Just i kväll vet jag att alla var i mycket god balans, det var skratt och lek mellan stora och små. Jag har aldrig hört så mycket peppning barnen emellan som i kväll - jag tycker att vi har ett super bra team, Skule alpina.

Vi spelade en del innebandy och mera skall det bli. Vi kommer inom snar framtid hyra Bygget för Rövargänget och Vrålåkarna - då får vi spela på en större plan med en riktig sarg. Vi meddelar via hemsidan när det är dags - håll koll som vanligt och ta då med er egna klubbor om ni har!

Nu skall jag ta min onda kropp och släpa mej upp till sängen. Det känns som om någon har stoppat in tunga vikter i min pyjamas - hällt sirap i benen och blåst in en varböld i ena höften. Nu har jag haft offerkoftan på mej i 10 minuter, nu får det vara nog. Jag går helt enkelt bara och lägger mej i vanlig ordning och i morgon är jag som en kalv på grönbete igen!!

Johan hoppas din träning har gått bra i kväll, axlarna verkar bara bli större och större. Kör skiten ur dem där uppe, du är superstark kom ihåg det!

God natt!
Lisa

Inga kommentarer: