torsdag 17 januari 2008

Byta sport...

Hej på er alla igen, nu är det kanske dags att byta till någon annan sport än skidåkning. Vad är det som händer? I morse när jag åkte förbi Dockstas idrotts plats så kunde jag konstatera att det låg närmare tillhands att spela tennis eller fotboll än att åka skridskor. Jag har nog aldrig sett fotbollsplanen så grön som idag. Hur som helst så samlar vi gruppen igen på Bygget i kväll för en hård match i innebandy. Jag kommer att sitta lugnt ner i min domar stol och se på, men det är fritt för alla andra föräldrar att delta!

Gårdagen var ingen höjdare. Jag vaknade klockan 04.00 av ett illamående, magsjuka. Hinken hämtades och sedan var det igång. Jag var helt inställd på att jag skulle hinna bli frisk till eftermiddagen, då jag skulle jobba i Ö-vik och hämta Icey på djursjukhuset. Det blev inget utav något av dessa aktiviteter, jag var out of order tills klockan 19.30. Som tur var så hämtade min räddare i nöden - Camilla - lilla Icey och jobbet fick chefen själv ta hand om. Ester blev snällt hemskjutsad av en omtänksam pappa som ej ville komma in i pestens hus, jag undrar varför? I morse vaknade jag pigg som en nötlärka och hungrig som en varg. Nu är jag på gång igen, tänkte jag och åkte till Step in för att köra core. Allt gick bra tills andra låten, då fick min kropp pyspunka modell värre. Ja, inte på samma innehåll som gårdagen, nej all energi bara försvann. Turligt nog så var det bara en utav deltagarna som märkt detta, men hon klagade inte allt för mycket eller närmare bestämt inget alls. Hemfärden från Ö-vik var ingen skön bilresa, nu var det bara att se till att jag kunde stanna var som helst. Nog om detta, nu är jag på banan igen för tusende gången på kort tid!

Svaret på tisdagens fråga är för mig idag ganska aktuell, fisen!
Dagens gåta: Vem går genom kyrkdörren först på söndagsmorgonen?

Hej å hå!

Lisa

Inga kommentarer: