fredag 25 januari 2008

Pirrigt..



Jag har en dotter som inte kan sova på grund utav att det är pirrigt i magen. Årets första tävling går utav stapeln imorgon för Ester och gänget. Det är naturligtvis spännande att tävla för första gången i år men Ester och Lova har varit med så pass länge så det vet hur en tävling fungerar. Julia däremot har nog ett antal fjärilar i magen ikväll, hon har inte åkt så många tävlingar ännu, men jag är övertygad om att det kommer att gå kanon bra för henne i morgon. Diana är på G enligt demontränaren Tony, han påstår att skidorna går som på en räls för henne numera. Hoppas att hennes serviceman har fixat kanterna inför morgondagens race. Jag vet att hennes serviceman har varit på kurs nyligen i kantvård, så jag förväntar mig att hon kommer med sylvassa skidor till Ö-vik. En kille som redan har gjort bort sin premiärtävling är Lucas, jag tror att vi kommer att få se en kanontävling från hans sida imorgon, kommer han bara ner är det pallen som gäller. Han kommer att ta sig ner, så är det bara, det vet jag! Vad beträffar tränarnas status inför premiärtävlingen så kan jag meddela att det aldrig har varit bättre. Perra har införskaffat en ny hemlig supervalla på Pettersson´s i Ullånger och den kommer i natt att kokas ihop med en egenhändigt tillverkad valla. I gryningen stryker Perra på denna valla på alla Skuleåkare´s skidor och sedan är det bara att vänta på pokalerna. Jag själv kan med stolthet berätta att jag kommer att inviga vår nya klädryggsäck i morgon. Den är orange till färgen och fyrkantig i formen, ingen kan missa denna fantastiska rygga. Det grämer mig en aning att jag ej har hunnit sy på en Skule dekal på den, men innan säsongen är över kanske den sitter där. Jag är inte känd för att vara speciellt händig med synålen, men det finns andra i min bekantskapskrets som har oanade sy talanger!

Jag och Perra konfererade ikväll angående kommande träningar. Vi har insett att det är många barn som hoppar av skidträningen på grund utav att vi inte kommer igång här hemma i vår backe. Vi måste satsa mera energi på de minsta så att vi inte tappar bort dem helt och hållet. Utan återväxt så kommer vår lilla klubb att minska till ingen klubb alls. Clas och Ullis gör ett kanonjobb med HOLG (hopp&lek-gruppen), det Perra och jag funderar över är om vi kan på något sätt hjälpa till i denna grupp för att hålla intresset vid liv för dessa barn. Kanske det är roligt att "storbarnens" tränare kommer på HOLG`s träning eller kan vi på något sätt peppa de barn som har fallit bort från träningen. Ja, vad vet jag, det jag vet är att något måste till för att behålla denna grupp. Om det är någon som har idéer angående detta så snälla ni hör utav er till någon av tränarna!

Annars flyter livet på as usual, ingen magsjuka denna vecka och det är bara så skönt. Jag har nu börjat träna igen och det är roligt, ibland. Jag kommer inom kort att köra Core extreme så jag bör ligga i hårdträning redan nu men jag inser att jag får gå på rutin. Jag får fuska mig igenom passet om det visar sig att mina muskler inte finns där när jag behöver dem. Att le och se glad ut är det viktiga, då tror alla deltagare, att hon den där Lisa, hon verkar inte ha några som helst problem att genomföra ett tufft Core-pass. Hmm, dom skall bara veta hur dåligt tränad jag egentligen är just nu. Tyvärr har jag inte kunnat delta på någon av veckans 3 träningar men jag har full koll på vad som händer och sker på kvällarna i Bjästa. Skador, bra åk och en massa andra händelser har rapporterats in till mig under den gångna veckan. Jag tror och hoppas att jag kan delta på 2 träningar till veckan. Tänk om vi får börja att träna här hemma nästa vecka, det vore helt underbart. Vi som har nya käppar och en helt ny läcker klubbstuga att testa. Vi har inte ens tagit ur käpparna ur emballaget ännu, snacka om nya prylar.

Svaret på den senaste gåtan är N!
Dagens gåta: Vad är det som bonden kastar bort, men herren stoppar i fickan?

Hur många pokaler tror ni att vi kommer att ta med oss hem i helgen? Jag gissar på 3 stycken! Det är en väldigt optimistisk gissning, men vi har bra åkare i klubben så det är ingen omöjlighet!

Jag återkommer om min gissning angående antalet pokaler imorgon.

Inga kommentarer: