tisdag 15 januari 2008

plus 3 förnbannade grader..

Jag är förbannad på detta väder, som inte kan bli vad vi alla i klubben just nu önskar allra mest, kallt och massor av snö! 3 grader varmt och blåst, ja vi vet alla vad det innebär. Det lilla snötäcke som fanns, drog sig snabbt som att an undan igen. Jag vet också att ingen kan påverka vädret men nu är det upp till oss alla att dansa snödansen på alvar. Nu enar vi oss och dansar som bara sjutton till helgen. Redan på måndag tror jag att vi kommer att se resultatet utanför våra fönster, massor av vit härligt fluffig snö och termometern kommer att visa -10 grader.

Jag pratade med Hopp och lek-gruppens ledare idag och de var överens om att det funkar jätte bra i vår barnbacke för dem. Clas har just kommit hem från en veckas utbildning i konsten att lära andra att åka skidor. Nu är han heltänd på sin uppgift, att få barnen super intresserad utav alpin skidåkning. Kanske är det Clas som står på Idrottsgalans scen om 30 år, och mottager ett pris som bäste ledare, det är inte omöjligt.

Svaret på gårdagens gåta är vävstolen!

Jag deltar ej på morgondagens träning men Perra är däremot det. Jag vet ej i skrivande stund om det är GS eller SL, men vad spelar det för roll, bara vi får träna.

Dagens gåta: Vad är det som siktar hälen, men träffar näsan?

Glöm ej att anmäla er till tävlingarna i Bjästa.

Lisa

Inga kommentarer: