söndag 27 januari 2008

Vilken helg!

Åhh, vad jag är stolt över våra åkare i Skule. Jag trodde jag var överoptimistisk när jag tippade på 3 pokaler. Jag hade fel och det gör mig inte ett smack. Vår lilla klubb Skule har tagit hem 5 stycken pokaler över Skuleskogen, ja ni läste rätt, 5 stycken. Lucas och Ester stod idag överst på prispallen, grattis på er båda! Lova fräste in på en ny 5:e plats och hennes 2:a åk var hennes absolut bästa åk någonsin. Det var linje i branten och järnet efter långsvängen, sedan avslutade hon med att åka störtlopp över mållinjen. Det kan inte bli bättre i en backe som Ås backen är, is, brant och allt annat än trevlig för D-åkare. Vår nya komet Julia upprepade gårdagens succés, hon körde båda åken även fast hon hade bestämt sig för att hoppa över tävlingen idag. Jag kan förstå henne - och alla de andra barnen - som kände en enorm rädsla, för att starta högst upp i denna rätt branta backen. Julia bet ihop och körde ner som en vinnare!

Nu är det bara att träna vidare inför nästa helg då vår tävling körs i Junsele. Jag vet att alla som tävlat i helgen är enormt taggade. Hoppas nu att flera barn kommer med upp till Junsele, de brukar anordna fina tävlingar. Jag, Ester och Lova har hoppats på att få sova i en tjej-stuga - men tyvärr verkar det som om vi får dela stuga med grabbarna. Vi kommer att klara utav det också, men jag tror att vi skulle kunna ha det mycket mysigare med enbart tjejer i stugan. Killarna väsnas så enormt och så tror dom att de är de coolaste som går på två ben. Vi får hålla dem kort helt enkelt!

Dagens gåta: Vad är det som står mitt i elden utan att bränna sig!

Jag säger bara 1:a, 1:a, 1:a, 5:a, 5:a, 12:a, 12:a och en 19:e plats! Kan det bli bättre?

God natt!

Lisa

Inga kommentarer: