måndag 14 januari 2008

Nu är vi på G..

Jag sitter framför TV´n med tårar i ögonen efter Anders Pärson´s tacktal. Han är verkligen värd all uppmärksamhet som han har kämpat för "vår" sport. Hans tack till Tärna´s Mr Ski Trainer, Stig- Ove Gustavsson tycker jag är stort.

Kvällens träning var superkul. Vi hade nästan hela träningsgruppen på plats. Lucas är verkligen taggad i sin åkning och det smittar av sig på alla andra. Nu är vi i Skule verkligen på G, det går undan som bara den. Jag tycker mig se en härlig inställning hos alla barn, alla har verkligen snäppat upp sig 3 nivåer i år. Perra och jag stod i backen och klockade de flesta av våra åkare och det ser bra ut skall ni veta.

Om en och en halv vecka smäller det, då startar tävlingsäsongen på alvar. Lucas tjuvstartar redan till helgen i Östersund. Kom ihåg att ni inte behöver vara proffs för att delta i tävlingarna. Nej, vi vill att så många som möjligt kommer med och tävlar med oss i Skule. Vi vill ha ett stort lag med på tävlingarna, vi kör dessa race tillsammans så alla behövs! Har nu funderingar runt tävlings biten så hör utav er till mig eller Per-Inge så hjälper vi er gärna.

Svaret på gårdagens gåta är floden!

Dagens gåta. Hit om, dit om, pela mellan fotom, öken fram och minsken bak. Vad heter detta redskap?


Hej svejs!

Lisa

Inga kommentarer: