fredag 18 januari 2008

Gårdagens träning..


God eftermiddag!

Vi var några tappra själar på gårdagens träning på Bygget. 5 stycken till antalet och 4 utav dem var 99:or. Lucas fick tampas mot dessa småttingar i innebandy och det gjorde han med bravur. Det är inte alltid lätt att vara den som är äldst i gänget, hålla koll på att alla får pass och att alla får göra mål. Lucas fixade detta på bästa sätt! Värre var det nog för hans far som nu kanske börjar inse att sonen inte är en liten fjant längre. Perra har numera fullt upp att hålla jämna steg - om ens det - med Lucas. Det var kul att se på när far i huset skulle sätta sonen på plats genom att göra armhävningar på en arm. Det visade sig att sonen klarade det minst lika bra som fadern och detta mina vänner, var ett hårt slag i magen på honom (Perra).

Vi spelade inte bara innebandy, - ja vi var väl att ta i för jag satt på min stol och gav order - vi tränade också bålstyrka och snabbhet. Nu börjar det synas att vi har kört samma övningar under ett antal år. Tekniken i övningarna börjar falla på plats och då ger träningen bra resultat. Samuel och Carl spelade tillsammans med Perra och det var tur att de hjälpte honom mot Lucas, Lova och Ester. Perra försökte hela tiden att dra upp taktiska riktlinjer om hur Samuel och Carl skulle spela men dessa pojkar kan så mycket mera än vad vi tror. Carl är en riktig bolltrollare och Samuel placerar sig alltid rätt framför målet så det var bara för Perra att servera dem de rätta bollarna så blev det mål. Ester och Lova kämpade på som två terriers mot grabbarna och Lucas gav dem understöd så att även dom fick göra mål. Jag som numera går under smeknamnet Gestapotränaren - jag vet att det inte är något vackert smeknamn men jag förstår varför jag fått det - satt på min stol och njöt av det vackra spelet.

Jag varnade Perra under träningen för att han skulle få träningsvärk modell värre, men han viftade bort dessa kommentarer som om det vore en irriterande mygga som var i farten. Jag kan med lite skadeglädje skriva idag att jag hade rätt. Jag var mest orolig för att han skulle bli för dålig i sin gamla kropp så att han inte skulle kunna köra Lucas till helgens tävling i Östersund. Nu vet jag att de är på väg och att träningsvärken kanske till och med är till gagn för Lucas. Perra kanske blir lite lugnare inför tävlingen, inte en massa tjat om oväsentligheter som Lucas redan har koll på. (Detta bör läsas med glimten i ögat!) Jag tror att det kommer att gå kanonbra för Lucky Miller i helgen, han har något stort på gång ska ni veta!

Svaret på gårdagens gåta är naturligtvis nyckeln!

Dagens gåta: Vad är det som har ande men inte liv och skriker och piper i sin födelsestund likväl?

Jag vill passa på att gratulera vår ordförande på födelsedagen, ett stort GRATTIS!

Önskar er en underbar helg!

Lisa

Inga kommentarer: