tisdag 22 januari 2008

Tävlings dags..

Till helgen smäller det, då kör tävlingssäsongen igång på alvar. För första gången i världshistorien måste Bjästa förlägga sina tävlingar på annan ort, nämligen i Ö-vik. Att Bjästa måste kasta in handduken var oväntat, de som har rykte om sig att ha öppet när det endast är frost på marken. Denna vinter - som inte är någon vinter, är bara hur trist som helst. Som tur är så har FV sin backe igång och det kommer att bli jätte fina tävlingar där till helgen.

Jag hoppas att så många som möjligt är med ifrån vår klubb. Det är inte alls så att man måste vara proffs för att delta i en tävling. Alla har nog börjat sin tävlingsbana med att ploga sig ner och det går alldeles utmärkt. Anledningen till att jag vill ha med massor av Skuleåkare är att det är så himla kul att höra speakern nämna vårt klubbnamn flera gånger. Vi skall vara stolta över vår klubb, vi är ingen jätte stor klubb, men vi är bäst. Det är alltid med någon erfaren förälder på tävlingarna som fixar med nummerlappar och starttider mm. Så ta tag i er själva och anmäl er så snabb som möjligt!

Jag stod över gårdagens träning men rapporterna om hur åkningen såg ut har nått mig. Hopp och lek-gruppen körde på med Bjästas småttingar och det såg bra ut. Banåkarna gjorde bra ifån sig, men Tony tycker nog att lite mera skärp vore på sin plats. Det är inte riktiga "tävlings åk" som utförs utan lite slentrianmässiga körningar som anses vara 110% åk. Jag är övertygad om att när vi kommer igång i vår backe så är det slut på dessa flum åk, då kommer skärpan att finnas med hela träningarna. Det roliga är att det ändå ser väldigt bra ut när barnen åker även fast de inte maxar, hur kommer det att se ut när det verkligen gäller? Vi får vänta och se efter helgens tävlingar, då har vi svaret, svart på vitt.

Jag var ute i skogen med hundarna idag och det var första gången i mitt liv som jag har gått på skare och känt att jag borde haft broddar. Det var så halt i skogen så att jag var tvungen att vända efter en allt för kort promenad. Stackars hundar, de får endast korta promenader numera.

Johan verkar vara på gång igen med sitt bloggande, kul att få lite info om hans vardag. Jag är lite orolig för att han har för mycket brudar att hålla reda på där uppe. Jag kanske rent utav måste upp och strama upp verksamheten lite, jag som är den hårdhudade tränaren i gänget.

Dagens gåta: Varmed slutar dagen och börjar natten?

Vi hörs!

Lisa

Inga kommentarer: