söndag 20 januari 2008

DM i fara..

Har nu börjat erkänna för mig själv att det ser dystert ut inför DM. Jag har nog förstått under en längre tid att vi förmodligen kommer att få ställa in vår fantastiska tävling, första helgen i februari. Vi har ikväll haft ännu ett planeringsmöte, mötet beslutade om att onsdagen är sista dag för avgörandet angående tävlingen vara eller icke vara. Nu är det bara att tillbe högre makter om massor av natursnö och kallgrader modell Sibirien. Jag vill verkligen att denna tävling skall kunna genomföras för vi har ett superarrangemang på gång.

Lucas har gjort en kanonhelg i Östersund, han har genomfört 2 tävlingar med fantastiska resultat. En 18:e plats på lördag och en 21:a plats idag är lite av en succés för vår Lucas. Det kanske låter konstigt att jag tycker att han har gjort en bragd i Östersund. Anledningen till detta uttalande är att jag vet, att Lucas har åkt betydligt mindre skidor än de flesta av dem han tävlar emot. Jag vill påstå - utan överdrift - att bara denna säsong så har Lucas 40-50 skiddagar mindre än de åkarna han hade framför sig i resultatlistan. Att beakta är att detta - flera skiddagar per år -har skett under flera års tid för flera av dessa åkare i Lucas ålder. Med andra ord så är det en enorm skillnad i träningstimmar. Lite som att låta MODO träna 2 dagar per vecka, men ändå spela kvar i elitserien.

Perra och jag planerar för fullt för Junsele tävlingarna -som förmodligen kommer att bli 2 st, eftersom att de är reservort om vi ej kan genomföra DM. Vi hoppas att så många som möjligt kommer att delta. Vi ser dessa helger som mini-läger för Skule och därför bokar vi stugor för fullt just nu. Vi kommer alltså att sova över en natt i Junsele i stugor bredvid slalombacken. Det pratas redan om en tjej och en pojk-stuga, det kanske är det enda rätta så att vi brudar slipper alla snark-pappor. Mer information kommer så snart vi vet hur tävlingarna kommer att se ut. Håll koll på webben!

Svaret på fredagens gåta är fisen, igen!

Ikväll ber jag till vädergudarna så jag har ingen gåta på G.

Hopp och lek-gruppen kommer till Bjästa och tränar i morgonkväll, det blir toppen. Det var längesedan vi var hela Skulegänget på träning.

Sov gott!

Lisa

Inga kommentarer: