fredag 11 januari 2008

Feberfri!

Äntligen är jag feberfri igen. Nu skall inget virus ens få komma mig nära igen. Jag skall nu uppfinna en dräkt som skyddar mig mot alla baciller som finns, dräkten skall endast släppa igenom solstrålarna. Vem vill inte få lite solbränna? Just nu ser det ut som om jag vore död, eller näst intill. Likblekheten har bitit sig fast i ansiktet och jag inser att brun utan sol kanske vore på sin plats. Solarium känns så där, men skönast är det att få till en helt naturlig solbränna med googles-märken i ansiktet. Snart är det dags för denna bränna, i februari kan man ana en tendens till rodnad om man befinner sig utomhus på dagarna. Bättre en rodnad än blåglåmigt ansikte med mörka ringar under ögonen!

I morgon åker jag med familj och Perra och Lucas upp till Junsele för träning. Det som är absolut bäst med Junsele är att jag kan sitta inomhus mitt i backen och kolla in alla åkare. Jag funderar på att ta med mig en radioapparat till oss alla så jag kan ge feedback via etern, hur bra är inte det. Perra kommer att bli galen om jag sitter inomhus och gapar. Det är nog bäst att jag lyfter häcken och engagerar mig lite i träningen utomhus.


Webbmastern och jag har diskuterat årets matsäcks problematik. Vi har nu i ett antal år kunnat se hur vissa skidmammor dukar upp än det ena och än det andra. Allt från smaskiga pasta sallader till härligt grillade kycklingklubbor. Vi tycker oss minnas att vi alltid har suttit och fikat våra vanliga mackor och saft. Nu känns det som om en förändringens tid är här. Vi kommer förmodligen att servera en lite större tacobuffé på den första tävlingen. Vidare så har Tony en helstekt ren på gång och som avslutande tema tror vi att en amerikansk buffe´vore trevligt. Hemma gjorda hamburgare som grillas över en härlig glödbädd, grillade majskolvar och pizzaslice´s kommer det att finnas på Skule´s buffébord. Naturligtvis en hel del annat smått och gott, hela matsedeln kommer senare;) Jag tror att jag utser webbmastern till ansvarig för denna uppgift. Jag vet att hon är en klippa på mat, hon kommer att bli perfekt för denna uppgift. hoppas hon själv tycker det också.



Dagens gåta: Vad är det som kommer genom fönstret men ej genom dörren?


Ha nu en underbar fredagskväll!

Lisa

Inga kommentarer: