tisdag 29 januari 2008

Trötta barn..

Träningen igår kväll var en tröttsam historia. Alla barn var slutkörda efter helgens urladdning, och det är inte konstigt. Jag insåg rätt tidigt i träningen att något inte stod rätt till med våra och Bjästas åkare. Det var fel på allt som kunde vara fel, slöa kanter, fel på banan, råtta i banan och allt vad det nu var. Vi föräldrar förstår nog inte hur jobbigt det är för barnen att tävla 2 dagar i rad. Det är en enorm anspänning inför dessa åk - kanske mycket mera än vad barnen visar. Jag med flera tycker väl att åka 4 st tävlingsåk inte kan vara speciellt krävande men det är mycket annat runt omkring som tar energi. Trots dessa trötta hjärnor och ben så brändes det på i slalombanan. HOLG´s träning såg jag inte så mycket utav men det jag såg imponerade mycket på mig. Vilka talanger Clas har i sin grupp! Nu längtar jag så himla mycket till att få träna i vår egen backe, till att få se vår grupp tränar tillsammans hela tiden.

Kommande tävling i Junsele blir en tidig historia för D-åkarna. 08.00 skall vi vara på plats i Junsele, med andra ord så kommer avresan från Docksta att bli tidig. Det är bra att D-åkarna får köra bort sin tävling direkt då de inte har orken att hålla modet och koncentrationen uppe en hel dag. Nu kan de åka skidor och leka sedan de är klara med sin tävling.

Svaret på gåtan är D!

Dagen gåta: Jag bär tunga bördor över sjön och går över stora djup, men ändock står jag ständigt stilla.


Lisa

Inga kommentarer: